Życzliwość i kultura osobista bez wątpienia odgrywa doniosłą rolę w codziennym życiu każdego człowieka. Przychylne nastawienie do świata, uśmiech, miłe słowo, uprzejmy gest, potrafią wprowadzić w dobry nastrój oraz sprawić, że ludziom wokół żyje się lepiej.
Pamiętajmy, że bycie życzliwym i uprzejmym nic nie kosztuje, a sprawia wiele radości i uśmiechu nie tylko nam, ale i osobom przebywającym w naszym towarzystwie.
Kampanię zorganizowali wolontariusze szkolne koło PCK razem z opiekunem panią Anną Mioduszewską.
Cele szkolnej kampanii:
• Uświadomienie uczniom, że Dzień Życzliwości i Pozdrowień to dzień bardzo szczególny.
• Uświadomienie członkom społeczności szkolnej , że zawsze należy być wobec siebie miłym, uprzejmym i życzliwym.
• Przekazanie uczniom informacji dotyczących właściwego zachowania się w różnych sytuacjach.
• Doskonalenie umiejętność wykorzystywania zasad, na których powinna opierać się przyjaźń
• Integracja i wdrażanie uczniów do kulturalnej współpracy oraz zabawy.
• Zachęcanie członków społeczności szkolnej do okazywania życzliwości na co dzień poprzez wręczanie każdemu symbolu życzliwości – uśmiechniętej buźki.
Działania:
W dniach poprzedzających oficjalnie obchodzony Dzień Życzliwości wychowawcy i uczniowie przygotowali i wykonali :
• materiały do gazetki tematycznej dotyczącej kultury osobistej i życzliwości ( teksty, ilustracje, elementy dekoracyjne),
• szkolne „Drzewko życzliwości”- umieszczenie listków na drzewku z pozdrowieniami, życzeniami oraz miłymi słowami,
• „Słoniki na szczęście” – przestrzenne prace plastyczne wykonane przez OP i ucz. kl. II ,
• ,,Ordery uśmiechu’’ – wykonane przez ucz. kl. IV-VI,
• wizytówki z cytatami o życzliwości na drzwi sal lekcyjnych do utworzenia tzw. Alei Życzliwości,
• wszystkie dzieci w klasach ułożyły „DEKALOG CZŁOWIEKA ŻYCZLIWEGO”.
21 listopada wolontariusze przez cały dzień rozdawali emblematy uśmiechniętej buźki i żółte balony zachęcając w tym dniu do uśmiechu, miłego słowa i ciepłego spojrzenia. Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień to też apel do tych, którzy na co dzień są życzliwi i uczynni, aby zarażali tym dobrem innych. Pozytywna energia którą wypuścimy w świat do ludzi – wróci do nas ze zdwojoną mocą. Szkolna kampania była okazją do rozmów na temat tego, jak być życzliwym i kulturalnym w różnych sytuacjach, miejscach m. in. w szkole, w domu, w sklepie, na ulicy, czy w autobusie.
Nasze działania utwierdziły nas w przekonaniu, że warto być życzliwym na co dzień.