Wójt Gminy Szumowo ogłasza konkurs na stanowisko Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Szumowie
Wymiar etatu: pełny etat
Zatrudnienie: umowa o pracę na 1 rok z perspektywą przedłużenia na czas nieokreślony.
Oferowane wynagrodzenie zasadnicze – 5 500 zł brutto
Miejsce wykonywania pracy:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Szumowie ul. 1 Maja 45, 18-305 Szumowo, teren Gminy Szumowo
I. Wymagania niezbędne (obligatoryjne):
1) wykształcenie wyższe oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, o której mowa w art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
2) co najmniej 5-letni staż pracy w tym minimum 3 lata w pomocy społecznej,
3) obywatelstwo polskie,
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
5) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) brak zakazu pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
8) umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych oraz znajomość procedur administracyjnych z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, prawa energetycznego, Karty Dużej Rodziny, dodatków mieszkaniowych, pomocy państwa w wychowaniu dzieci, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, kodeksu postępowania administracyjnego, finansów publicznych, samorządu gminnego, prawa pracy, ochrony danych osobowych, dostępie do informacji publicznych.
II. Wymagania dodatkowe:
1) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi oraz gospodarką finansową jednostki,
2) umiejętność praktycznego stosowania przepisów,
3) znajomość procedur związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych, w tym unijnych,
4) zdolności organizacyjne,
5) umiejętność pracy w zespole,
6) dyspozycyjność,
7) umiejętność obsługi systemów komputerowych,
8) prawo jazdy kat. B,
9) aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności,
10) mile widziana znajomość języków obcych w stopniu komunikatywnym.
III. Pożądane cechy osobowościowe:
Dokładność, obowiązkowość, komunikatywność, rzetelność, sumienność, terminowość, odpowiedzialność, umiejętność pracy z ludźmi, operatywność.
IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) kierowanie działalnością OPS i reprezenrowanie go na zewnątrz;
2) współpraca z instytucjami, organizacjami, zakładami pracy tp. w celu realizacji zadań OPS;
3) planowanie, organizowanie i nadzorowanie pracy na poszczególnych stanowiskach, zapewniające sprawne wykonywanie powierzonych zadań;
4) realizacja celów i zadań zgodnie ze statutem OPS oraz przepisami w tym zakresie;
5) prowadzenie postępowań oraz wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zadań własnych gminy oraz zleconych, na podstawie wydanych w tym zakresie upoważnień;
6) przestrzeganie dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy z księgową OPS i skarbnikiem gminy;
7) przygotowywanie i składanie informacji i sprawozdań dotyczących funkcjonowania OPS;
8) opracowywanie planów działania, programów i strategii z zakresu działalności OPS;
9) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec podległych pracowników;
10) zarządzanie majątkiem OPS;
11) racjonalne gospodarowanie funduszami i składnikami majątku pozostającymi w dyspozycji OPS;
12) prowadzenie dokumentacji OPS przewidzianej odrębnymi przepisami i wytycznymi;
13) działania z zakresu pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych na działalność OPS;
14) organizowanie pracy socjalnej wspierania osób i rodzin w celu przezwyciężenia trudnych sytuacji życiowych oraz pobudzanie społecznej aktywności w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych;
15) udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w trudnych sytuacjach życiowych osobom potrzebującym;
16) prowadzenie działań na rzecz seniorów;
17) utworzenie i prowadzenie centrym opiekuńczo-mieszkalnego dla osób niepełnosprawnych;
18) wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy Szumowo.
V. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) list motywacyjny z dokładym opisem przebiegu pracy zawodowej,
2) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (w załączeniu),
3) kopie dokumentów potwierdzające wymagane wykształcenie, staż pracy, kwalifikacje,
4) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na stanowisku kierownika OPS,
5) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
6) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) oświadczenie o braku pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa z art. 31 ust. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
8) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
9) zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji.
VI. Oferty należy składać:
1) w formie pisemnej do sekretariatu Urzędu Gminy Szumowo, ul. 1 Maja 50, 18-305 Szumowo w terminie do 10 lutego 2023 r. do godz. 15.00 w zaklejonej kopercie z dopiskiem: "Nabór na wolne stanowisko - Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Szumowie";
2) drogą elektroniczną przez skrzynkę podawczą ePUAP, opatrzoną bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikonanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilem zaufanym - zgodnie z art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Dodatkowe informacje dotyczące konkursu u Sekretarza Gminy Szumowo (tel. 864768011), na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Szumowo lub na tablicy ogłoszeń.